Barcelona rep el premi internacional de e-Government 2.0

Barcelona 2.0, el nou model de gestió de l'Ajuntament de Barcelona, ha rebut el premi e-Government 2.0 a la millor estratègia global d'administració electrònica amb enfoc 2.0 en el marc del fòrum internacional Local and Regional Government Solutions Forum 2009 organitzat per Microsoft que s'ha celebrat a Bilbao el dies 22 i 23 d'abril.

El guardó suposa un important reconeixement internacional a l'estratègia i a la inversió de l'Ajuntament de Barcelona en l'avenç i la implantació de l'administració electrònica (e-Government) i a l'us de les eines de comunicació i participació que ofereix el model. Un projecte que lidera el quart tinent d'Alcalde Ramon Garcia-Bragado i en nom del qual la gerent d'e-Administració i Sistemes d'Informació de l'Ajuntament de Barcelona, Pilar Conesa, va recollir el guardó de mans de Maria Garaña, presidenta de Microsoft Ibèrica, durant la cerimònia de clausura que va tenir lloc la diada de Sant Jordi, al palau Euskalduna de Bilbao.

Que ès Barcelona 2.0?

Els objectius de Barcelona 2.0 es apropar l'administració al ciutadà, oferint un servei més àgil, més simple i mes eficient als ciutadans. Comporta un canvi global en els processos interns i de relació amb la ciutadania.

El Pla està estructurat en 7 projectes motor: el model territorial per desplegar els 73 barris, el catàleg de funcions i serveis, el desplegament de la gestió per objectius, la interacció amb la ciutadania, el pla d'administració electrònica, el pla de recursos humans i el pla de sistemes d'informació.

Barcelona 2.0 va donar-se a conèixer el passat mes d'octubre en un acte amb 500 directius de l'Ajuntament i s'ha anat presentant i involucrant al conjunt dels treballadors municipals.

El pla d'Administració Electrònica implica canvis en els processos i tràmits aprofitant les avantatges que ofereixen les noves tecnologies, tant en la tramitació electrònica d'extrem a extrem, com en la connexió amb altres administracions. L'altre eix clau es la integració dels diferents canals d'interacció amb el ciutadà: oficines d'atenció, 010, www.bcn.cat, serveis SMS i aplicacions des de mòbils. Un procés de canvi que ajudarà a millorar la interacció amb la ciutadania, optimitzar els processos i reduir els temps de tramitació.

Aquest Pla també potencia les eines de participació ciutadana a través d'internet que tindrà un punt culminant amb la consulta ciutadana sobre el projecte de transformació de la Diagonal que es realitzarà de forma electrònica el proper mes d'abril.

La Gerent d'e-Administració i Sistemes d'Informació, Pilar Conesa, va presentar en aquest fòrum internacional el nou model de gestió de l'Ajuntament de Barcelona, Barcelona 2.0 i l'estratègia d'e-Government que desenvolupa aquest ajuntament amb tot el que suposa en relació a la millora de la interacció amb el ciutadà i en l'eficiència en les operacions i processos.

El Local and Regional Government Solutions Forum 2009, és una cita internacional organitzada per Microsoft, que aquest any ha comptat amb la col·laboració del govern basc i que va aplegar a Bilbao més de 300 representats de governs locals i regionals d'Europa, amb convidats d'EUA, Canadà i Mèxic.

En aquest fòrum es debat entorn de les iniciatives innovadores, el lideratge i les experiències que des de les administracions i governs locals es desenvolupen en relació a l'administració electrònica.

Barcelona, amb aquest Premi Internacional reforça el seu lideratge internacional en temes d'Administració Electrònica.


font: bcn.es